Saturday, April 30, 2011

Friday, April 29, 2011

new simple header

yeah!!
header baru..
lagu comel kan..
comel nye katun lidi tu..
suke3..suke3...
^-^
like pink and blue..
bluepink

Thursday, April 28, 2011

my heart say...

kadangkala kita gembira...
kadangkala kita sedih..
tapi...
dalam gembira..
sebenarnya hati kita menangis..
tiada sorang pun yang tahu..
hanya kita dan ALLAH yang tahu..
tapi bila ditanya..
KENAPA??
kita sendiri tidak boleh luahkan ape yang dirasa..
kelu lidah dan kata-kata..
tetapi..
hati ingin memberitahu...
tapi...
tiada siapa yang faham..

berusaha..
berusaha dan berusaha..
kenangan lalu banyak menyedarkan dan mengingatkan kita..
belajar untuk menjadi lebih baik..

setiap titisan air mata...
banyak ertinya..
kadangkala kita sendiri tidak tahu..
kenapa kita perlu menangis...
hanya
hati dan perasaan yang boleh menjawabnya...

sangat menyayangi dia...
ingin menjadi yang terbaik untuknya..
cintailah dia kerana ALLAH,
tindakan anda tidak akan menjadi salah...

YA ALLAH...KAU MAHA MENGETAHUI SEGALA-GALANYA...

ingatlah..

"sayang dan kasih pada manusia..biarlah bepada-pada kerana kasih pada ALLAH patut
dilebihkan daripada segala-galanya kerana ALLAH
tidak menolak dan mengecewakan hati hambaNYA...
malah..ALLAH yang maha mengetahui segala-galanya...

renungan untuk diri sendiri...

p/s:...sorry sarang hae...kita hepi balikk ek...hehe..iloveu


Wednesday, April 27, 2011

Hepi befday fida...


okay...on da way g KFC...
mood lapar..xnak pandang kamera..
haha

okay...memang bedday gurl wat muke camni...
memang cun fida wat muke garang cam tu...
hehe
*bile wat muke camtu..sure2 cik lyna takuutt..haha

mira...rumate fida...
senyum kenyang la ni...
da tinggal rangka je ayam tu..hehe

senyum...
will miss u beb...

ok...memang cik lyna senyum cam gitu...
bertambah chubby laa...
adooii
haha

yummy..
sedap nye aiq batu ni...
fida memang..time mulut terbuka luas tu la die nak snap kan..

ok...time ni..da siap sedia..
nak wat2 suprise...
konon2 je..
padahal....bedday gurl da taw pun..
time kuar mkn KFC tdi beli kek ni...

ni la die kek bedday gurl...
so colourful ok...
sorry fida...kek biase je..
tak secret recipe pun...
huhu~
sweet 21 dear...

ni la wajah bedday gurl fida yang sangat anggun ok..
cun la beb...hehe..
sorry....terpaksa wat muke jadi comel cam gini..

haha...mira pun kena jugak...
yeay...hehe

yeay!!!
cik lyna x kena krim pun...sukeee..hehe..

***
**
*
*

HAPPY BIRTHDAY FIDA…

SWEET 21 SAYANG…

p/s: semoga segala impian yang diimpikan menjadi kenyataan…

dan semoga cepat2 mendirikan rumah tangga…

da tua ok…haha…

senyum selalu sayang…last but not least…

SAYANG GILEERRR KAT KO FIDA…..ILOVEU..



Tuesday, April 26, 2011

finally...

salam....
ai u all...
ok..finally...
i have done submit my report
and presentation..

Alhamdulillah..
HOPEFULLY..
markah pun ok la kan...
AMIN..
da usaha yang terbaik...pas ni juz doa,ikhtiar and tawakal...

ok..
ni semua pic2 kitorang..
time da abis presentation...
check it out!!..
hehe

ok2...
before cik lyna terlupa...
baju yang cik lyna pakai tu semua sponser by PPD..hehe..
adiah2 yang mereka bagi..
thanks...
CANTIK TAK??...
hehe..


cik ina..cik lyna..cik is..
^_^

ni semua kawan2 kelas cik lyna..
tpi ni sikit je...
de others gurls and boys tak de la...
huhu~ tak sempat jumpe...

ok..cantik kan gamba ni...
tengok la..sape yang SNAP kan..
haha...
sukee tengokk dieorang..
SO HEPI YEAH...

ok..lentok abis bazilah..haha..

haha...belakang2 cik lyna tu dayang2 semuanya..
cik lyna pulakk nk jdi tuan puteri..
haha..boleh tak..boleh tak.....

ok..
"4 model yang anggun"
haha..
boleh tak statement tu...
^_^

masing2 nak tunjuk baju sebenaqnye ni..
ehehe..
pilih nak yang mane??..

3 gurls..
cantik..comel..cute..
haha..
nak jugak statement cam tu kann...haha..

ok...
cam da janji2 je kan..shikin baju same ngan ina..
cik lyna pulakk..nak sme ngan en.shefek..
haha..
ok..time ni da abis presentation..
LEGA OK...
hopefully..
kawan2 semua and cik lyna get a good result...
till meet again..
CONVO DAY...
^_^
yeehaaa..

Saturday, April 23, 2011

fligt ke perak...

salam semua...
i kne bermalam di uitm sri iskandar perak for 3 days..
and
arini..flight i kul 3.15 ptg..
ok..kat airport putrajaya...haha..faham2 je la ek..
flight plusliner ^_^

tak nak panjang2 citer...
g perak coz nak langsaikan utang yang tertunggak..haha
PRESENTATION INDUSTRIAL TRAINING
presentation i bile??
ari: selasa (26 April 2011)
jam : 2:00 ptg
tompat: ftmsk 2

ok...doakan saya!!
ALL THE BEST LYNA...:)

Friday, April 22, 2011

Asam pedas cik lyna ^_^


bahan2 yang diperlukan:
4 bahan je..simple kan..
*
*
1-serai + asam keping
2-cili kering + cili merah yang da di blend
3-ikan cencaru..(boleh dibeli di Tesco)
4-sayur bendi + daun kesum (boleh dipetik di belakang umah)


ok...u need to follow the step ok..
firstly,
tumiskan serai tu..sampai naik bau ok...korang jgn kate serai tu ape ok!! jgn nk wat tak taw plak...
second,
masukkan cili yang da di blend tadi ngan asam2 keping sekali..letak la garam secukup rasa..
third,
kacau2 la..and tumis sampai masak cili tu..
kalau tak, sakit perut nanti...
2, 3 kali masuk toilet..hehe
then,
da masak cili tu...
masukkan air...jgn la banyak2..agak2 la ek..
fifth,
then..bila kuah asam tu da melegak..
blub..blub..blub (lebih kurang gitu la bunyinye..hehe)
masukkan ikan..ikut korang la nak ikan ape...hehe..time ni cik lyna gune ikan cencaru..
then,
kacau2...masukkan la sayur bendi tu ngan daun kesum...
cik lyna kalau masak asam pedas ni..daun kesum mesti wajib letak..
daun kesum sedapp..
pastu..
bagi secukup rasa..
da melegak..da rasa ok..
PASTIKAN SEDAP..
baru la tutup api..
then..
DA SIAP!!!


taraa...
ni la hasilnya...
asam pedas cik lyna..
da boleh jadi wife la cmni..hehe (agak gatal anak dara ni ek..)
korang nak bagi berapa star??...^_^

Tuesday, April 19, 2011

CINTA yang khuysuk dan berkualiti.....^_^


salam...
ai u all...
sihat tak semua...
ok...cik lyna pun sihat...
alhamdulillah...

okay..
ari ni..cik lyna ade bace satu buku motivasi ni..
tajuk buku tu..
"BERDIALOG DENGAN ALLAH DIKEHENINGAN MALAM"
ok..
sebenaqnya...da byk kali khatam buku ni..hehe..
bace..again..and again..
untuk peringatan diri sendiri gak..
mane la taw..kita ni...da lupe ape yang elok..ape yang tak elok..
buku2 motivasi macam ni la yang boleh motivasi kita..
and kita sendiri yang perlu berusaha
untuk muhasabah diri kita...
kita semua mudah lalai..dan kita hanya la hamba Allah yang lemah dan sangat kerdil..
cik lyna..hope sangat..kawan2 boleh tegur cik lyna..
mne la tau kan...da lari dari trak..hehe..
jalan pun da bengkok2..tolong la luruskan balik..
INSYAALLAH..kita ingat mengingati diantara satu sama lain..

ok..cukup2..x yah nak panjang2 lagi lyna oit..hehe..
sebenaqnya..
sy nak share kat u all about cinta yang khusyuk dan berkualiti..
iaitu

Bercinta dengan Allah..

cam mane nak dapat kan cinta yang berkualiti..Cinta kepada yang maha ESA..
salah satu bentuk penghambaan diri kita kepada Allah ialah menerusi solat..
agar komunikasi dan cinta kita berbalas dnegan termakbulnya doa dan reda Allah, maka hendaklah kisah cinta ktia dilakukan dengan penuh khusyuk..
inilah nama nya cinta yang berkualiti...
kita perlu berusaha untuk melakukan solat yang khusyuk..
INSYAALLAH..kita akan rase dekat padanya...

cara mendatangkan khusyuk dalam solat..

1- persiapan diri
cmne nak siapkan diri untuk solat??..iaitu..
-berdoa setelah azan (korang buat tak??)
-berwuduk
-membersihkan diri
-berhias dengan memakai baju yang bersih dan menutup aurat...

2-mengingati mati
siapa tahu kan..sebelum kita sempat melaksanakan solat berikutnya...malaikat maut da jemput kita...maka..laksanakan solat seolah2 ianya merupakan solat yang terakhir...

3-menghayati ayat dan zikir yang dibaca
mengerti erti bacaan solat dan zikir membuatkan kita lebih mudah menghayati dan menangis ketika menjalin komunikasi dengan ALLAH..

4-menyedari dan yakin ALLAH mengabulkan doa kita..
percaya dan yakin la bahawa..ALLAH akan mengabulkan doa kita...
dan sentiasa ada dekat disisi kita..

5-menghadap dan dekat dengan tabir
tujuannya....untuk membatasi pandangan orang yang sedang solat..agar kita lebih khusyuk, menghindarkan diri gangguan syaitan..

6-meletakkan tangan kanan di atas tangan kiri
lakukan sebegini ketika berdoa..ia menunjukkan sikap seseorang yang meminta dengan penuh rendah hati dan ketundukan

7-Memandang ke tempat sujud
Rasulullah SAW mencontohkan dalam solatnya..di mana baginda sentiasa memandang ke tempat sujud saat melakukan solat.

8-membaca surah, ayat, zikir dan doa
banyakkanlah berzikir...dan doa dengan setulus hati...

9-melakukan sujud tilawah bila membaca ayat sajadah
sujud ini boleh dilakukan ketika kita membaca ayat sajadah...dan ketika kita sedang membaca Al-Quran...(wan sy dulu selalu ajar sy buat sujud tilawah ni)

10-Berlindung kepada ALLAH dari godaan syaitan
berlindung kepada ALLAH SWT daripada godaan syaitan yang terkutuk dengan membaca"Auzubillah minas syaithaanir rajim"

11-mengetahui keistimewaan khusyuk
salah satu adalah dihapuskan dosanya selama setahun, selagi dia tidak melakukan dosa besar..

12-memperbanyakkan zikir selepas solat
contohnya...istighfar tiga kali untuk meminta ampun atas kekurangan yang dilakukan selama bersolat...
bace la ayat kursi dan juga zikir yang anda tahu...

INSYAALLAH..
sama2 la kita ingat mengingati diantara satu sama lain...

Saturday, April 16, 2011

selamat pengantin baru kak maria and abg zahir..( 2 in 1)

salam..
ello semua..
ok..arini..
my schedule pack ok..cehh..
poyoss je ni...
haha

ari ni...
kul 7.15 je da bertolak..
ha?..kemana2..
ok korang..x yah nk tnye lagi..
g ambik exam muet la..hehe
then sampai2 je..
duduk..then trus jawab..adoii..
pening sikit..haha..

then..
pas da abis tiga2 paper tu..
rushing2..
terus drive pecut 1000km/h..cehh..
pegi bangi..
wat pe plak??
my cousin kahwin ok..
sampai2 je..
diorang da berarak da..
ini je la yang sempat ambik..
ok..tengok je la ap yang ade..hehe

selamat pengantin baru kak maria...

semoga berbahagia hingga anak cucu cicit..

ehem...ehem..
hehe

ooppss..
tumpang duduk ek pengantin..hehe

time celebrate befday shila n kak elly...

ni gamba befday shila and kak elly aritu..
hehe

haha..
time ni kelakar..
tengok en. nan ngan en.aroff..
excited nyanyi tuk kak elly and shila..

hehe...
senyummmm
^_^

amboi shila...
tunjuk gigi colgate eh..hehe

ni bukan hembus lilin..
ni kipas lilin..hehe

yeah!!
potong..potong...

ehem..
potong kek tak toleh kanan kiri la..hehe

bedday gurls..
dua2 anak bongsu...
manja ke tak???
tanye la diorang...

last but no least..
cik lyna pun nak gak...
muahahaha..
^_^

Friday, April 15, 2011

gud luck to myself....:)

dear my beloved friends..
PLEASE..
wish me good luck tomorrow
for my MUET...

reading
writing
listening

start 8:00 am until 12:00 pm

wish me yup..
thanx..love you all....
amin..
try ur best lyna..
Chaiyok!!!

Thursday, April 14, 2011

friends...



candid..
haha..sukee..

thanx uus bgi i bunga...haha


Wednesday, April 13, 2011

30 Perkara wanita tidak sempat beritahu kepada lelaki...

Cik Lyna nak share ngan kawan2 blog..

BACE EK..
*
*
*
BACE BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM DULU EK..

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!hehe..malu ^_^

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja. maybe...

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka. Macam lagu luahan hati tuu...^_^

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.betul tu..suke yang kelakar..hehe..mcm my sarang hae...hehe (ngade2 pulak)

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut. hehe..betul la tu...kih3

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan. aiyoo...jgn lebih senyum sudeh..hehe

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu. yup...hope faham ok..

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya. hehe..lampu ijau la tu..klu tak faham..melepas la nanti..hehe

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!..ntah..tnye je..cuba faham sendiri..sarang hae faham sy kan..x faham siaplah kene belasah nnti...hehe

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal. haha..x la..cume terpikir..kat mne la die before ni ek...baru sekarang jumpe..hehe...^_^

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta. haaa...ni betul...malas cri buku cinta..mai la bce blog cik lyna..byk tips...hehe

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri. haha...x yah takut..semua kwn kelas die boy..:)

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!...betul tu...cme jadikan ianya satu kenangan manis kita dulu je...sekarang ni..sarang hae dalam ati..hehe

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya. hye....haha..semua da ceria..^_^

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui. betul2..cube tanya klu tak caye....hehe

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik. haha...x la...i boleh tlong match kn u...asal kan u bkn orang yg i fall in love..hehe

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi. dats right....^_^

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati.. MESTILAH!!

27. Senjata wanita adalah airmata!! x yah gune senapang gajah ngan pistol air...hehe..

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu. hehe..mestilah nk SUPRISE..bru la romantik sikit kann...hehe..jangan la lupe befday kita pulak kan..T.T

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah... haa...pandai2 la korang..nk pikat tu..

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. YESS..sayang sepenuh hati..tapi jangan ambik kesempatan da laa..kann...


SELAMAT MEMBACA..SELAMAT BERAMAL..SELAMAT BERBAHAGIA DENGAN PASANGAN MASING2..HEHE
^___^

nak jadi sweet, SOLEH SOLEHAH and bahagia cm ni...
Semoga ALLAH makbulkan..
AMIN..

happy bedday...

13 APRIL 2011
Happy birthday kak elly..
May ALLAH bless you dear..
S.M.I.L.E A.L.W.A.Y.S

Tuesday, April 12, 2011

hepi befday shiela...


Happy birtday shiela..
sweet sour 20th..
may ALLAH bless you dear..
missyou -.-

shiela..u nak kek ni kn??..hehe
u datang umah i k..t i belikan tuk u...hehe


Monday, April 11, 2011

special speech..

salam...
ai u all..

actually, i want to say something..
it is simple..but it will be a sweet memories in my heart..

thanx PPDKL...
i'm feel very happy and special thanx to all..
thanx for the "majlis perpisahan"
seriously..
im really appreciate it..
thanx..thanx..thanx.. and thanx...

i was deeply touched and happy..
thanx..coz treat me well..
and thanx for the knowledge that you all share with me...
i will remember till forever...

thanx a lot to all...to pn. sharifah
that closed with me, kak loha, kak ani, kak elly, kak su, pakcik mohmee, pakcik brahim, kak maz.
dont forget, kak as, kak ani yahya, kak zahidah and abg mail.
and to all sweet frenz, shila, eira, uus and fara....

thanx for da present..
seriously..cik lyna suka sesangatttt okay..

dis speech should be in "majlis perpisahan" aritu..
but..
i cry..haha..x terluah nk berucap..
sory mory..hehe
so..
ni la ucapan yang cik lyna nk sampaikan sebenaqnya..

*
*
*

PREVIEW la sikit gamba2 kitorang..

*
*
*
gadis malaya..hehe
shiela, kak elly, cik lyna, kak su...

gurl in purple...
sape comel letak jari kat mulut...
see..spe yg comell
hehe


presenting..
our model..
muahaha
^___^


haha...semua tnjuk pp mereka yang chubby tu
cik lyna pling chubby ok...
kene diett!!


sshhh..
sekali lagi..
sape comel letak jari kat mulut..
ehehehe..
PERASAN JE!!



wif pn. sharifah..

wif kak loha...

wif kak ani..
gamba ni nmpak suram kan..
cm ni la ati i yg suram ni
sdey nk abis praktikal..

those present yang cik lyna dapat...
^_____^
thanx all


thanx taw yang bagi adiah kat ina..
suke sanggaaattt...